
Όταν ο August Bilstein έθετε το θεμέλιο λίθο για το πρωτοποριακό σιδηρουργείο BILSTEIN στο Altenvoerde της Βεστφαλίας το 1873, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τον καθοριστικό ρόλο που θα έπαιζαν κάποτε τα προϊόντα του οίκου BILSTEIN στην άνεση και την οδηγική ασφάλεια των αυτοκινήτων. Αντίθετα, η εταιρεία άρχισε να γίνεται γνωστή, όχι μόνο στην περιοχή, αλλά και στο εξωτερικό, χάρη στην παραγωγή μεντεσέδων για παράθυρα με το εμπορικό όνομα AUBI, από τα αρχικά του August Bilstein.
Ακολούθησε μια σειρά τεχνολογικών καινοτομιών, οι οποίες κατοχυρώθηκαν με πατέντες και αποτέλεσαν μια στέρεη βάση για τις μετέπειτα επιτυχίες της ακόμα νεαρής επιχείρησης. Για να ανταποκριθεί στις ποιοτικές απαιτήσεις της κατασκευής μεντεσέδων, η εταιρεία κατασκεύασε το 1919 ένα δικό της έλαστρο για την παραγωγή μεταλλικών φύλλων. Πιστός στο ρητό "Όποιος μένει ακίνητος σκουριάζει", ο Hans Bilstein, ο οποίος ανέλαβε τη διεύθυνση της εταιρεία από τον πατέρα του, μετέφερε και υλοποίησε καινοτόμες ιδέες για νέες μεθόδους επινικέλωσης και επιχρωμίωσης από τις Η.Π.Α. στη Βεστφαλία κατά τη δεκαετία του 1920.
Ο Hans Bilstein ξεκίνησε την πορεία του στη βιομηχανία εξαρτημάτων αυτοκινήτων το 1927, μέσω της συνεργασίας του με τη βερολινέζικη εταιρεία Levator-Hebezeug-Fabrik. Η επιτυχία αυτών των δραστηριοτήτων δεν άργησε να φανεί.
Το 1928, τέσσερα χρόνια πριν από τα εγκαίνια του πρώτου αυτοκινητόδρομου μεταξύ της Κολωνίας και της Βόννης, η εταιρεία BILSTEIN κατάφερε να κυκλοφορήσει τον πρώτο επιχρωμιωμένο προφυλακτήρα της για τη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων. Μόλις ένα χρόνο αργότερα, η εταιρεία ξεκίνησε τη παραγωγή γρύλων αυτοκινήτων.
Χαρακτηριστικό γι' αυτό το πάντα καινοτόμο σιδηρουργείο: Η είσοδος της εταιρείας σε αυτήν την αγορά σηματοδοτήθηκε από μια τεχνολογική έκπληξη. Η BILSTEIN παρουσίασε στον κόσμο, ο οποίος άρχιζε σταδιακά να εξοικειώνεται με το αυτοκίνητο, τον πρώτο λειτουργικό πλαϊνό γρύλο. Ωστόσο, η εφεύρεση που κατέπληξε πραγματικά το παγκόσμιο κοινό έμελε να έρθει αργότερα.
Η BILSTEIN διέκρινε πρώτη το 1954 τις τεράστιες δυνατότητες που έκρυβε μια ιδέα του γάλλου ερευνητή των κραδασμών, καθ. Bourcier de Carbon. Στόχος ήταν να ακυρωθούν τα φυσικά μειονεκτήματα των συνηθισμένων τηλεσκοπικών αμορτισέρ, να γίνουν ελαφρύτερα και να μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε θέση.
Ο φιλόδοξος αυτός στόχος επετεύχθη με τεράστια αναπτυξιακή προσπάθεια και σημαντικές επενδύσεις σε κατάλληλές παραγωγικές εγκαταστάσεις. Το αποτέλεσμα άξιζε τον κόπο. Η τοποθέτηση του πρώτου μονοσωλήνιου αμορτισέρ αερίου το 1957 σε ένα εργοστασιακό αυτοκίνητο της Mercedes-Benz AG από την τότε "Εταιρεία κατασκευής μεντεσέδων και γρύλων BILSTEIN" θεωρείται σήμερα ένα ορόσημο στην εξέλιξη της τεχνολογίας ενεργούς οδηγικής ασφάλειας.
Η τεχνολογία αερίου υπό πίεση υιοθετήθηκε εν τω μεταξύ σε όλους τους τύπους τηλεσκοπικών αμορτισέρ για αυτοκίνητα υψηλής αξίας και επιδόσεων. Το τελευταίο κατασκευαστικό επίτευγμα της εταιρείας είναι η μονάδα αερανάρτησης που παρουσίασε η BILSTEIN "just in sequence" για τη γραμμή παραγωγής των Mercedes S.
Οι απαιτήσεις των κατασκευαστών και βελτιωτών αυτοκινήτων, αλλά και η αφοσίωση της εταιρείας στα μηχανοκίνητα σπορ, αποτελούν την κινητήρια δύναμη για κάθε εγχείρημα ανάπτυξης και καινοτομίας της BILSTEIN έως σήμερα. Όλα τα οχήματα Mercedes-AMG στις διοργανώσεις του γερμανικού πρωταθλήματος DTM και περισσότερες από τις μισές ομάδες των 24ωρων αγωνισμάτων στην πίστα του Nürburgring εμφανίζονται στην αφετηρία με προϊόντα BILSTEIN.
Η υψηλή τεχνολογία αναρτήσεων, αλλά και η οδηγική άνεση και ασφάλεια είναι συνώνυμα του ονόματος BILSTEIN εδώ και πολλές δεκαετίες. Για να διατηρήσει τη θέση της και τις επόμενες δεκαετίες, η BILSTEIN έγινε το 1988 μέλος ενός ομίλου επιχειρήσεων, ενώ από το 2005 είναι 100% θυγατρική εταιρεία της ThyssenKrupp Technologies AG. Η άριστη συνεργασία εντός του ομίλου μάς επιτρέπει να κάνουμε σχέδια για μελλοντικές καινοτομίες με τον τρόπο που γνωρίζουμε καλά εμείς στην BILSTEIN.